اهمیت کتابخانه در مدرسه، ایجاد شادی ونشاط و روح بخشی

منبع:http://www.farzandportal.ir/

هر مدرسه باید یک کتابخانه داشـته باشد تا دانش آموزان بتوانند با مراجعه به آن فرصت دریافت و مطالعۀ کتاب های سودمند و سازنده را بدست آورند و مسئولیت ادارۀ کـتابخانه، به عهده مـربی امور تربیتی است محل کتابخانه نیز باید مناسب و تمیز باشد و دارای کـتابهای مـتنوع و آموزنده باشد.

زیرا کتاب غذای روح است و مربی برای رشد فکری دانش آموز و باز کردن درهای شناخت بـه روی او بـاید عـادت مطالعه و روش صحیح آنرا در بین دانش آموزان رواج دهد و حتی اگر مربی همین یک هـنر را داشـته بـاشد کار بزرگی را انجام داده است زیرا خوی مطالعه از شریف ترین منش هاس انسانی است و صاحب آن در زنـدگی دچـار درمـاندگی نمی شود و با برخورداری از قوۀ تمیز و تشخیص موانع را از سر راه خود و دیگران برمی دارد مربی باید تـا حـدودی با فنون کتابداری آشنا بوده و شم کتاب شناسی را دارا باشد و مراقبت کند تا مبادا غـذای مـسمومی روح لطیف نوجوان را آلوده سازد .

در روزگار ما کتاب بد و مخرب کم نیست و منحرفین فکری و سـیاسی و اجـتماعی برآنند تا از طریق انتشار کتب و نشریات فریبنده افراد را در مسیر اهداف و برنامه های حساب شـدۀ خـود سـوق دهند و مدارس را جولانگاهی برای این حرکت ضد تربیتی می پندارند لذا مربی باید با ظرافت ناظر بـر سـیر مطالعاتی دانش آموزان باشد و از نفوذ کتاب های مضر در مدرسه ممانعت به عمل آورد در عین حـال مـربی نـباید به صورت یکنواخت خواندن کتاب های خاصی را به آنان تحمیل نماید و بهتر است برای ایجاد انگیزه مـطالعه در دانـش آموزان بـه آن هاdی که بیشتر با کتاب و کتابخانه سر و کار داشته اند جوایزی اعطا کـند و بـا برگزاری مسابقات کتابخوانی و خلاصه نویسی و قصه پردازی در بین آنان رقابت سالم ایجاد کرده و در کشف و تقویت ذوق ادبی افراد و مـستعد اقـدام کند.

کتابی که در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد باید متناسب با جنس و شـرایط سـنی و موقعیت فرهنگی و اقلیمی وی باشد و هماهنگی در این امـور بـعهدهء مـربی است و بهتر است رومه ها و مجلات مناسب مـنجمله مـجلات سودمند رشد که توسط وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان در مقاطع مختلف منتشر می شود از طـریق کـتابخانه ی مدرسه در دسترس دانش آموزان قـرار گـیرد کتابخانه مـدرسه بـاید در تـمام ایام هفته در ساعات معینی باز بـاشد و دانـش آموزان نیز در اداره آن سهیم باشند .ساعات کار کتابخانه باید به اندازه ای بـاشد کـه دانش آموزان بتوانند از آن بهره های لازم را بگیرند و در عین حـال تداخلی با ساعات درس و آمـوزش آنـان نداشته باشد .

آموزان باشد و از نفوذ کتابهای مضر در مدرسه ممانعت بعمل آورد در عین حـال مـربی نـباید بصورت یکنواخت خواندن کتاب های خاصی را به آنان تحمیل نماید و بهتر است برای ایجاد انگیزه مـطالعه در دانـش آموزان بـه آن هایی که بیشتر با کتاب و کتابخانه سر و کار داشته اند جوایزی اعطا کـند و بـا برگزاری مسابقات کتابخوانی و خلاصه نویسی و قصه پردازی در بین آنان رقابت سالم ایجاد کرده و در کشف و تقویت ذوق ادبی افراد و مـستعد اقـدام کند.

کتابی که در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد باید متناسب با جنس و شـرایط سـنی و موقعیت فرهنگی و اقلیمی وی باشد و هماهنگی در این امـور به عهده ی مـربی است و بهتر است رومه ها و مجلات مناسب مـنجمله مـجلات سودمند رشد که توسط وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان در مقاطع مختلف منتشر می شود از طـریق کـتابخانه ی مدرسه در دسترس دانش آموزان قـرار گـیرد کتابخانه مـدرسه بـاید در تـمام ایام هفته در ساعات معینی باز بـاشد و دانـش آموزان نیز در اداره آن سهیم باشند . ساعات کار کتابخانه باید به اندازه ای بـاشد کـه دانش آموزان بتوانند از آن بهره های لازم را بگیرند و در عین حـال تداخلی با ساعات درس و آمـوزش آنـان نداشته باشد

.

شادی مدرسه.... مدرسه گرم ،... مدرسه امن....

کتابخانه ی مدرسه......شادی دوباره

اهمیت کتابخانه در مدرسه، ایجاد شادی ونشاط و روح بخشی

نشاط در مدرسه......

آموزان ,دانش ,کتابخانه ,کتاب ,های ,ایجاد ,دانش آموزان ,باشد و ,و بهتر ,در عین ,است و ,دانش آموزان بتوانند ,آموزان قـرار گـیرد ,دانش آموزان قـرار ,قـرار گـیرد کتابخانه

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

یك دو سه ریاضی Claudia aeincarpet اپـ ـ ـ ـس Industrial Design _Hamid reza Motahari همینطور سایت تخصصی پایان نامه های دانشگاهی - همه رشته ها دلنوشته سایت مرجع دانلود پایان نامه - تحقیق - پروژه مدرسهٔ شاد